Od 1 lipca br. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, rozpoczął obsługę rządowego programu „Dobry start” (tzw. 300+). Wnioski można składać tylko drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu następujących kanałów:
- na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
- przez bankowość elektroniczną
- na portalu Emp@tia
Wypłata świadczeń, będzie następować wyłącznie na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe.
Warto zaznaczyć, że Platforma Usług Elektronicznych, służy do aktywowania bonu turystycznego jak i wysłania wniosku o „Dobry Start”.
WAŻNE!
Jeśli rodzic złoży wniosek za pomocą bankowości elektronicznej, bądź systemu Emp@tia, ZUS sprawdza czy ma on profil na portalu PUE ZUS. Jeśli nie, taki profil jest zakładany automatycznie. Potwierdzenie rejestracji profilu, klient otrzymuje na adres email, który podał we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku, otrzymuje jednorazowe hasło, (wysyłane SMS – em z numeru 2075), które musi zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. W przyszłości przez ten portal, będą składane wnioski o 500+.
Jeśli składali Państwo wniosek o 300+ i otrzymali email i login, prosimy o przelogowanie się - zabezpieczenie loginu i nowo nadanego przez siebie hasła. Więcej informacji pod linkiem: https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start